Auteur Topic: Cloud Connect  (gelezen 13615 keer)

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Cloud Connect
« Gepost op: juni 10, 2016, 05:26 »
Hoi allemaal. Het lukt mij niet om cloud connect en ez-router in te stellen. Mijn router is wel compatibel, Netgear WNDR3800. Als ik bij EZ-router op activeren klik verschijnt na even zoeken deze melding. Meerdere routers gedetecteerd. Het externe IP-adres van de router is anders dan het externe IP-adres van de NAS. Controleer eerst uw netwerkomgeving. Wat doe ik nu verkeerd? Met vriendelijke groet, Bert.

Offline Marco

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 121
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2016, 11:27 »
is de nas al voorzien van een ID en heeft u de nas al geregistreerd?

 
Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2016, 15:29 »
Ik heb wel een Asustor ID gemaakt is dat hetzelfde of is dat weer iets anders. Kan ik het controleren of ik al het goede ID heb? En of de NAS geregistreerd is?

Offline Marco

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 121
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2016, 15:53 »
we vonden deze workaround voor het instellen van de cloud connect.
Lukt het niet automatisch met cloud connect dan staat ook de procedure om handmatig porten in uw router te forwarden.

http://support.asustor.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/15/22/how-to-setup-cloud-connect




Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2016, 12:41 »
Hoi Marco. Het is me uiteindelijk gelukt om de Cloud te activeren. Dat er meerdere routers gedetecteerd werden kwam door de Ziggo modem/ router waarmee het signaal het huis binnenkomt. Nadat deze was uitgeschakeld ging het verder goed op de Netgear router. Nu nog contact krijgen vanaf mijn externe apparaten. Als ik op mijn iPhone wil inloggen moet ik mijn Cloud ID, gebruikersnaam, wachtwoord en beschrijving invullen. Welk wachtwoord moet ik hier nu invullen? Ik heb bij het aanmaken van mijn Cloud ID geen wachtwoord aangemaakt? Zijn dit dan gewoon de inloggegevens voor de NAS? Krijg steeds de melding dat de host niet bereikbaar is. Controleer de netwerkinstellingen van de host opnieuw. Wat doe ik nu nog fout.

Offline Marco

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 121
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2016, 13:21 »
cloud id is de naam die u heeft opgegeven bij het aanmaken van de ID
Gebruikersnaam kan bijvoorbeeld: admin zijn in deze
Wachtwoord is het wachtwoord waarmee u ook lokaal aanmeld op de nas.

Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2016, 17:03 »
Hoi Marco, ik word er onderhand een beetje simpel van. Bij instellingen Cloud Connect wordt vermeld dat alles goed is, ook met een directe link die je kunt kopiƫren. Maar ondanks dit kom ik toch via deze manier niet in mijn NAS. Zie bijlagen. Wat doe ik nu nog verkeerd? Gr. Bert.

Offline Marco

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 121
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2016, 17:13 »
is dit vanaf het eigen netwerk of van buitenaf?
Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2016, 17:25 »
Dit is gewoon thuis, maar misschien is er bij mij in het thuisnetwerk ook wel iets mis. Maar van buitenaf of van mijn iphone heb ik hetzelfde probleem.

Offline Marco

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 121
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2016, 13:59 »
wanneer we de url intypen:

http://bertw.myasustor.com:8000

werkt deze naar behoren.
Kan het wellicht zijn dat de port vergeten is in te vullen?

Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2016, 21:30 »
We komen elke keer een stukje verder. :P Ik heb het ook aan mijn zoon gevraagd en die komt net als u op mijn inlog pagina van de NAS. Als ik het thuis op mijn computer probeer gaat het niet. (Zie bijlage) Deze computer werkt via wifi. Op mijn iphone lukte het ook niet totdat ik hierop de wifi uitschakelde en via 4G lukte het toen wel om toegang tot mijn NAS te krijgen. het zit hem dus waarschijnlijk in de wifi thuis. Maar wat zou dat dan kunnen zijn? Met vriendelijke groet, Bert.

Offline Danny

  • Administrator
  • Verified Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 47
  • RSH Support
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2016, 14:20 »
Waarschijnlijk ondersteund de Netgear router geen NAT Loopback.

Meer informatie hierover https://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation#NAT_loopback .

Ik kan niet echt vinden op de Netgear website of deze feature wel of niet wordt ondersteund ..

Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2016, 16:59 »
Beste Marco, ik heb een nieuwe router gekocht. De ASUS_RT-AC3200 en nu zijn de problemen die ik had voorbij. ::thumbup::
Ik heb nu nog een andere vraag, als ik mijn NAS via windows wil openen moet ik elke keer twee keer inloggen. Na de eerste keer krijg ik de melding (zie bijlage) en als ik dan de tweede keer inlog krijg ik probleemloos toegang tot de NAS. Waar zou dit aan kunnen liggen? Met vriendelijke groet, Bert.

Offline Danny

  • Administrator
  • Verified Member
  • *
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 47
  • RSH Support
    • Real Solutions Haarlem B.V.
Re: Cloud Connect
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2016, 17:18 »
Wellicht staat er een oud / niet juist wachtwoord opgeslagen bij windows referentie beheer binnen Windows ?

Meer informatie hierover is hier te vinden.
Real Solutions Haarlem B.V. - Distributie Asustor Nederland

Offline BertW55

  • Verified Member
  • Vind-ik-leuks
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 25
Re: Cloud Connect
« Reactie #14 Gepost op: juli 01, 2016, 19:58 »
Ik heb dit probleem op al mijn windows computers, heb zoals u schreef op alle computers het referentiebeheer bekeken en kan daar geen rare dingen in vinden. Ik heb dus geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken. Gr. Bert.

 

Dit forum wordt beheerd door de Real Solutions Haarlem B.V. .