Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Beste, de nas werkt normaal, maar ik kan sinds gisteren de schijf niet meer op de pc openen, gistermiddag nog wel, doe ik iets verkeerd?

het gaat om een AS 6202 T.

Groeten Jaap.
2
Officiële Asustor Apps / Toegang diverse apps
« Laatste bericht door E Gepost op mei 24, 2020, 11:48 »
Na veel trial & error probeer ik langs deze weg een antwoord te krijgen op mijn vraag hoe ik toegang krijg tot apps als Owncloud, elFinder, Midnight Commander enz?
Het zal vast heel simpel zijn maar ik pruts me een ongeluk.

Bijvoorbeeld Owncloud starten loopt via http://192.168. .. ../owncloud maar kan dan geen verbinding maken. Het maakt niet uit of ik de url http://192.168.... ../apps/owncloud/ gebruik of een poortnr. ertussen zet (bijvoorbeeld http://192.168... ..:8000/apps/owncloud/ ).
Het gaat niet alleen om Owncloud maar om meerdere apps.

Op https://support.asustor.com/index.php?/Knowledgebase/Article/View/116/0/what-network-ports-are-used-by-asustor-services is niet gedocumenteerd welke poorten worden gebruikt bij divers apps.

Wie heeft de oplossing?
3
Officiële Asustor Apps / mediaserver bestanden niet zichtbaar op TV
« Laatste bericht door ezinken Gepost op maart 21, 2020, 16:19 »
ik heb een 3102 met daarop geïnstalleerd de uPnP media server v2 om bestanden te streamen via het netwerk. De NAS gebruik ik met name voor mijn kantoor aan huis. Voorheen kon ik altijd prima bestanden streamen naar TV of BR speler maar sinds een half jaar ongeveer zie ik de NAS niet meer in de lijst staan op TV en BR speler. Ik kan wel de NAS gewoon bereiken via PC en app.

Ik heb al veel gecontroleerd en opnieuw ingesteld zoals:
- app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- netwerk gegevens opnieuw ingevuld (statisch, ik gebruik een ASUS AC56U router voor de DHCP)
- ik heb EZ connect en DDNS uitgeschakeld
- op TV en BR de netwerkverbindingen opnieuw ingesteld
- alle apparaten zitten in dezelfde DNS range 192.168.2.-- (en dat was ook al zo toen het nog werkte)

Ik weet het niet meer en wellicht zie ik iets over het hoofd maar wat?
4
Officiële Asustor Apps / Opname probleem surveillance center
« Laatste bericht door Jack@007 Gepost op maart 18, 2020, 22:13 »
Hoi,

Ik heb een Asustor AS6202T (3.4.7.RF62) die ik o.a. gebruik om de beelden van een tweetal beveiligings-cameras op te nemen. Een camera is aangemeld als onvif camera, de andere als rtp over rtsp.
Dit heeft zeker een paar maanden naar volle tevredenheid gewerkt. Tot ongeveer een week of 2 geleden dat de opnames van de rtsp camera gewoon stopten.
Ik heb vervolgens van alles geprobeerd:
* camera resetten
* camera opnieuw aanmelden bij surveillance center
* router reset. cold boot/ warm boot
* NAS opnieuw opstarten
* surveillance center opnieuw opstarten
* surveillance center opnieuw installeren

Dit alles heeft niet tot een oplossing geleidt. De opnames stoppen, soms al na 10 minuten, soms pas na een uur of tien.
In de log zie ik wel steeds een aantal keren onderstaande meldingen terugkomen vooraf de opnames definitief stoppen:

* Started continuous recording for camera [camera1] successfully
* Camera [camera1] reconnected
* Camera [camera1] detected audio-stream was changed to AAC
* Camera [camera1] disconnected
* Stopped continuous recording for camera [camera1] successfully

Uiteindelijk wordt gestopt met:
* Camera [camera1] disconnected

De camera is vervolgens volledig benaderbaar (via ping en bekijken van de rtsp stream). Ik krijg de opnames wel weer gestart door de camera te testen in het configuratie menu.

Heeft iemand een idee wat hier gaande is?

Rond de tijd dat de problemen zijn begonnen is er wel een update van surveillance center geweest (naar 2.8.0.11996).
Is er wellicht een mogelijkheid om naar de vorige versie terug te keren?


Alvast bedankt voor jullie input.
5
Officiële Asustor Apps / Re: Back-up & herstel
« Laatste bericht door Danny Gepost op december 30, 2019, 14:47 »
Volgens mij dien je dan te kiezen voor backup taak maken -> extern apparaat -> Uw NAS
6
Even voorstellen / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door Danny Gepost op december 30, 2019, 09:53 »
Welkom op het forum! Hoe bevalt de Asustor NAS tot nu toe ?
7
Even voorstellen / Even voorstellen
« Laatste bericht door RunnerXL Gepost op december 29, 2019, 01:06 »
Hallo Allemaal,

Ik ben RunnerXL en sinds ongeveer een maand in het bezit van een Asustor AS6404T.
Omdat er altijd zaken kunnen zijn waar je hulp bij kan gebruiken heb ik me aangemeld, en hoop indien nodig hier de antwoorden te vinden.

Met vriendelijk groet,

RunnerXL
8
Aankoopadvies / Re: Ervaringen Asustore Asustor AS6404T NAS
« Laatste bericht door RunnerXL Gepost op december 29, 2019, 00:59 »
Hi Roger,

Ik heb zelf recent de AS6404T aangeschaft na de nodige reviews in het Engels op zowel internet als Youtube gelezen en bekeken te hebben.
Mijn vorige NAS was een LG unit aangeschaft in 2007...  ::)
Daar heb ik de nodige avonturen mee beleeft, en deze ervaringen kwamen me goed van pas bij de keuze voor de AS6404T.

Een aantal zaken die me voor deze Asustor hebben doen kiezen;

ADM is ook voor redelijk onervaren NAS gebruikers simpel en snel te leren en gebruiken. (de vrouw is redelijk digibeet  ;) )
Ik heb meerdere mensen zowel ADM als DSM laten testen en vrijwel zonder uitzondering had men ADM sneller onder de knie.
Standaard 8 gig RAM en redelijk vlotte processor.
Niet het nieuwste model, dus rare hardware of software problemen zouden nu wel bekend moeten zijn.

Ervaringen;
Nieuw uit doos komt de AS6404T met een redelijk oude ADM versie, hij zal dus een aantal keer een upgrade uit gaan voeren voordat je aan de slag kunt.
Bij mij deed Lets Encrypt het niet, waarvan ook op dit forum genoeg te vinden is, na de upgrade naar 3.4.6.RCO3 afgelopen week, werkt dit echter probleemloos, ook andere kleine bugs waar ik tegenaan gelopen was zijn hiermee opgelost.

NAS is in praktijk mooi stil i.c.m. WD RED NAS schijven.
Fijn is dat je controle hebt over de LEDS en het schermpje.
NAS word gebruikt in een Windows en ANDROID omgeving, en ben eigenlijk nog niet tegen problemen met backuppen aangelopen.
Dit functioneert tot op heden probleemloos.

Succes met je zoektocht!

Met vriendelijk groet,

RunnerXL
9
Officiële Asustor Apps / Back-up & herstel
« Laatste bericht door herbsmits Gepost op december 28, 2019, 18:33 »
Via de app 'back-up & herstel' heb ik een back-up van mijn 2 NAS harde schijven (RAID1) naar een externe hdd gemaakt. Nu wil ik de back-up graag terugzetten. Geen idee hoe dit moet. Zal vast aan mij liggen, maar ik verwachte ergens een 'restore' optie terug te kunnen vinden. Niet dus. Iemand een idee hoe de gegevens van mijn NAS weer kunnen worden teruggezet?
10
NAS Utilities / Kan geen externe verbinding maken met NAS
« Laatste bericht door CoosV Gepost op december 28, 2019, 15:09 »
Hallo

Hopelijk kan iemand me helpen, ik kan sinds enige tijd geen verbinding meer maken met mijn NAS van buiten mijn thuisnetwerk. Niet met de i-phone, noch met een externe computer.
Ik probeer te verbinden met ezconnect, maar krijg steeds een foutmelding, ook AI master werkt niet, webdav werkt niet,webdav+ werkt niet, en de nieuwste app, NASmaster, in de webwinkel geeft ook geen verbinding.
I heb al gebeld me tZiggo, en zij hebben de router opnieuw opgestart, dat gaf een oplossing voor een soortgelijk probleem een tijd geleden, maar dat heeft ook nu geen succes.
De poorten staan volgens mij goed,zie afbeelding.De instellingen in de ADM staan ook goed volgens mij. Zie de andere afbeeldingen.
Als je wilt proberen om te verbinden, ga je gang, gebruikernaam is forumgast, WW is Forumgast123. Er is een map forumgast die je kunt benaderen en dan zie je een foto van Wat rijstvelden.
Hopelijk is er een lezer die dit voor me kan oplossen,want ik wordt er erg kriegel van.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
SMF spam blocked by CleanTalk
Asustor-Forum.nl is een Nederlands gebruikersforum en staat volledig los van het merk Asustor. Lees onze privacyverklaring.